Παιδικός σταθμός

Για παιδιά από 2-3 ετών

 Στην ηλικία των δυο (2) ετών έχουμε μια έκρηξη ενεργητικότητας. Το παιδί κινείται διαρκώς, τρέχει, χοροπηδάει. Η ενεργητικότητα τους αυτή είναι σημαντική αφού έτσι το παιδί ενισχύει την σωματική τους ανάπτυξη, μαθαίνει να ελέγχει το σώμα του και εκτονώνει τις συναισθηματικές του εντάσεις.

 Το παιδί σε αυτή την ηλικία δεν μπορεί να επικεντρωθεί για πολλή ώρα σε μια δραστηριότητα, χάνει γρήγορα το ενδιαφέρον του για το παιχνίδι που έχει μπροστά του και ψάχνει διαρκώς για μια νέα πρόκληση.

 Τέλος τα παιδιά σε αυτή την ηλικία είναι αρκετά εγωκεντρικά και βρίσκονται σε περίοδο εξερεύνησης των ατομικών τους δυνατοτήτων. Γι αυτό και δεν παίζουν πολύ ώρα με τα υπόλοιπα παιδιά. Έχοντας  ως γνώμονα τα χαρακτηριστικά της ηλικίας τους διαμορφώνουμε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα του μεταβρεφικού τμήματος το οποίο επιδιώκει τους παρακάτω στόχους:

 

Σωματική και κινητική ανάπτυξη

 Στην ηλικία των δυο ετών η γλωσσική ικανότητα και το λεξιλόγιο δεν έχουν εμπεδωθεί με πληρότητα, χρησιμοποιούν τη γλώσσα του σώματος. Αρχίζουν να κινούνται άνετα στο χώρο και να επικοινωνούν με τα άλλα παιδιά μέσα από ένα κινητικό κώδικα που μόνα τους θα επινοήσουν και θα ενθαρρυνθούν για την διαδικασία αυτή κατάλληλα από την παιδαγωγό τους.

 

Γνωστική ανάπτυξη

 Τα κατάλληλα οργανωμένα παιχνίδια αισθήσεων είναι καθοριστικά για την δόμησης της γνωστικής λειτουργίας ( προσφέρουν ποικίλα ερεθίσματα αντίστοιχα της γνωστικής τους ωριμότητας )

 Η μάθηση που γίνεται με διασκεδαστικό τρόπο προσφέρει περισσότερο μια ευχάριστη εμπειρία, αναπτύσσει την φαντασία και αφήνει σε δεύτερη μοίρα το συγκεκριμένο τελικό προϊόν όπως είναι μια ζωγραφιά.

 

Γλωσσική ανάπτυξη

 Μέσα από παραμύθια, τραγούδια, ποιηματάκια, κουκλοθέατρο, νανουρίσματα και λεκτικά παιχνίδια αλλά και την επένδυση του λόγου μαζί με την παιδαγωγό τα παιδιά αποκτούν ένα βασικό λεξιλόγιο και ασκούνται στην χρήση των επικοινωνιακών τους ικανοτήτων. Επιπλέον παρέχονται μαθήματα Αγγλικών για την περαιτέρω γλωσσική τους ανάπτυξη.

 

Αυτοεξυπηρέτηση

Σταδιακά και σεβόμενοι τους ατομικούς ρυθμούς κάθε παιδιού επιδιώκουμε:

 · Να χρησιμοποιεί μόνο του την λεκάνη και να το ζητάει εγκαίρως

· Να τρώει μόνο του

· Να πλένει τα χέρια , το πρόσωπο και να μπορεί να σκουπιστεί όταν κάποιος του δώσει μια πετσέτα

· Να συμμαζεύει τα παιχνίδια του

· Να τακτοποιεί τα προσωπικά του αντικείμενα ( παλτό, τσάντα)

 

 Κοινωνική συναισθηματική ανάπτυξη

 Το κλειδί για την κοινωνική και συναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών είναι η δημιουργία θετικών σχέσεων μεταξύ παιδαγωγού και παιδιού. Τα παιδιά ενθαρρύνονται αρχικά να αναπτύξουν σχέση εμπιστοσύνης και αγάπης με άλλα άτομα εκτός οικογένειας.

 Η παιδαγωγός οργανώνει δραστηριότητες και παιχνίδια για να ενισχύσει τα παιδιά ώστε να μπορούν:

· Να χαιρετάνε συνομήλικους και οικείους ενήλικες μετά από υπενθύμιση

· Να δείχνουν ανοιχτά την αγάπη τους

· Να μπορούν να ξεχωρίσουν το «δικό μου» από το «δικό σου»

· Να αποχωρίζονται εύκολα τους γονείς τους

· Να μπορούν να κάνουν επιλογές όταν τους ζητηθεί

 

Ενδεικτικές δραστηριότητες για να επιτευχθούν οι παραπάνω στόχοι:

· Μέσα από την αφήγηση παραμυθιού και ιστοριών

· Ανάγνωση ποιημάτων και παροιμιών

· Ταξινομώντας και αντιστοιχίζοντας αντικείμενα ( σφηνώματα, παζλ)

· Εξοικειωνόμαστε με τα σχήματα μέσα από κινητικές δραστηριότητες ( διαδρομές , παιχνίδια με λαβύρινθους)

· Μέσα από  τη ζωγραφική , τα εικαστικά , την δραματική τέχνη, το κουκλοθέατρο, την μουσική, την κίνηση και υποστηρίζουμε την καλλιτεχνική τους φύση

· Ερχόμαστε σε επαφή με όλα τα υλικά ( μαρκαδόροι, κηρομπογιές ,τέμπερες κ.α)

 

Επιπλέον δραστηριότητες:

 · Εκμάθηση Αγγλικών μέσα από παιδικά τραγούδια, καρτέλες, βιωματικά παιχνίδια και πίνακες αναφοράς

 

«Η παιδεία είναι δεύτερος ήλιος για τους ανθρώπους.»

Πλάτων

Επιστροφή σε: Πρόγραμμα & Δραστηριότητες